پرسپولیس زلزله

علما تاييد کنند در ليگ برتر شرکت مي‌کنيم


باشگاه پرسپوليس اعلام کرد در صورتيکه مراجع و علما برگزاري مسابقات فوتبال در ماه رمضان را تاييد کنند، تيم فوتبال اين باشگاه به ميدان خواهد رفت.


 

 پس از آنکه فدراسيون فوتبال در نامه علي کفاشيان به باشگاه‌هاي ليگ برتري اعلام کرد، فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران همواره به پاسداشت ارزش‌ها و شعائر ديني تاکيد ورزيده و در اين برهه هم ارشادات حضرات آيات عظام و مراجع محترم تقليد را به عنوان راهنمايي راهگشا سرلوحه برنامه‌ها قرار داده است، سايت باشگاه پرسپوليس اقدام به انتشار بيانيه‌اي کرد.


 باشگاه پرسپوليس با ابراز تاسف از طرح پاره­اي مسائل انحرافي از سوي بعضي رسانه‌ها و همچنين شخصيت‌ها در اين بيانيه آورده است: اين روزها از سوي برخي افراد مطرح مي‌شود که هدف باشگاه از اعلام نظر در مورد حفظ شئون ماه مبارک رمضان، خريدن زمان براي آماده‌سازي بيشتر تيم است. متاسفانه بعضي عزيزان بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعي و ديني به بررسي موضوع پرداخته‌اند.


 در پاسخ اين افراد، بايد گفت: باشگاه پرسپوليس چگونه به دنبال خريدن زمان است که در عمل با سفر به آبادان و انجام اولين بازي، رقابت­هاي ليگ برتر را آغاز مي­کند و از سوي ديگر نيز، اگر چنين هدفي وجود داشت، باشگاه از ابتدا آن را دنبال مي‌کرد.


 در بيانيه باشگاه پرسپوليس خاطر نشان شده است: اظهارنظر مديرعامل باشگاه در مورد تعطيلي ليگ در ماه مبارک رمضان پس از آن ابراز شد که مشاهده شد بدون انجام بررسي­هاي لازم جام حذفي که مي‌توانست باعث ايجاد رقابت، مشارکت و فرصت حضور تيم‌هاي دسته يکي باشد پس از سال­ها برگزاري مداوم، تعطيل شد، حال چگونه است که به احترام ماه مبارک رمضان، رقابت‌هاي ليگ برتر با يک ماه تاخير برگزار نمي‌شود. سئوال اين است که چرا آن مي‌شود و اين نمي‌شود؟


 "باشگاه پرسپوليس اگر به دنبال خريد زمان بود، اصلا بازي‌ها را آغاز نمي­کرد"، در بيانيه ضمن طرح اين موضوع خاطر نشان شده است: با توجه به برنامه ريزي انجام شده از سوي سازمان ليگ 36 بازي در ايام مبارک برگزار مي‌شود. اين گونه توجيه مي‌شود که انجام بازي ها در شب مانع از روزه خواري است اما تکليف تيم‌هايي که به خانه حريفان مي‌روند چه مي‌شود؟ آنها که از نظر شرعي نمي‌توانند روزه بگيرند.


 بازيکن تيمي که براي انجام يک مسابقه از شهرش خارج مي‌شود بين دو تا سه روز نمي‌تواند روزه بگيرند. تيم‌ها بايد روز قبل از مسابقه راهي شهر مقصد شوند. روز دوم بازي انجام مي‌شود و با توجه به برگزاري دير هنگام بازي‌ها، تيم‌ها روز سوم هم در سفر خواهند بود. وادار کردن بازيکنان به مواجهه با اين شرايط نوعي بي توجهي به اين ماه مبارک است.


 در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: به هر تقدير باشگاه پرسپوليس در صورتي که مراجع محترم نظر به برگزاري مسابقات در ماه مبارک رمضان نداشته باشند، به هيچ عنوان در اين ماه عزيز بازي­هاي خود را برگزار نخواهد کرد، اما در صورت اجازه و موافقت مراجع عاليقدر و يا احراز صحت مطالب اعلام شده از سوي مقام‌هاي فدراسيون مبني بر دريافت اجازه علما، در مسابقات ليگ شرکت مي‌کند. در غير اين صورت باشگاه بر مواضع خود مبني بر عدم حضور در بازي‌ها اصرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: